Bestemmingen verkennen – Road to gamification #2

Innovatisering is aan een nieuwe reis begonnen. Met Piet aan het stuur en meerdere getalenteerde bijrijders op de achterbank zijn wij onderweg om met Innovatisering gamification te verheffen tot de manier om verandering bij organisaties in beweging te krijgen en te houden. Net zoals bij een echte roadtrip gaat dit niet zonder horten of stoten maar wel met een flinke portie fun en doorzettingsvermogen. Geen reis zonder reisverslag, dus chauffeur Piet houdt ons elke week op de hoogte van alle gebeurtenissen on the road. Benieuwd naar de voorbereidingen voor vertrek? Je leest het hieronder. 

Super enthousiast geworden met 2 opdrachten al in the pocket, stellen we ons de vraag: Hoe groot is die gamification markt nu eigenlijk? We hebben Ruud Verbraak gevraagd eens een marktscan te doen met als scope de branche waarop VVA zich met name beweegt: sociaal maatschappelijke organisaties (wonen en zorg). Een stukje uit dat rapport: 

Aanbieders die zich profileren met gamification/seriousgaming hebben veelal diverse opdrachtgevers. Dit betekent dat zij zich specialiseren op (spel)vorm en dat de inhoudelijke kwaliteit voortkomt uit de co-creatie met de klant.  Er is dus meer een focus op type probleem dat wordt opgelost dan type klant. Problemen die worden aangepakt met gamification/seriousgaming zijn projecten gericht op verandermanagement, stakeholdermanagement, on-boarding, offboarding, werving en selectie, employer branding, opleiding van medewerkers, teambuilding en communicatievaardigheden, kennisoverdracht, compliance, procesverbetering, cybersecurity, datakwaliteit en digitale transformatie. De online escaperoom voor AVG wordt door meerdere partijen aangeboden.”  

Oproep: werk jij bij of ben jij eigenaar van #gamification bedrijfWij willen graag samenwerking verkennen? Stuur ons een bericht!  

 #design #creative #gaming #designthinking 

 

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.